BenVEM frajer poučuje…
Pri pripravi vaše empirične raziskave se morate najprej vprašati, koga ali kaj boste raziskovali? Kdo je vaša ciljna skupina (npr. upokojenci) ali raziskovalna enota (npr. plakat)?
- Ciljna skupina (ang. Target group) je skupina ljudi, od katere v raziskavi želimo zbrati/pridobiti podatke. Tej skupini so običajno skupne določene karakteristike, največkrat demografske lastnosti (kot so spol, starost, regija).
Z odgovorom na to vprašanje boste tudi izvedeli ali bo vaš empirični del temeljil na osnovi primarnih ali sekundarnih podatkov.
- Primarni podatki (ang. Primary data) so podatki, zbrani za namen raziskave oz. zbrani v določeni raziskavi.
- Sekundarni podatki (ang. Secondary data) so že zbrani oziroma obstoječi podatki, ki so bili zbrani v različne namene in ne izključno za namen naše raziskave.
Če boste našli ustrezne sekundarne podatke za vaš cilj raziskave, je pred vami praktično le analiza podatkov in priprava rezultatov. V kolikor te sreče ne boste imeli (kar se sicer v praksi pogosto zgodi), je pred vami več dela in odločitev. A svetla stran vaše zgodbe je – raziskali boš nekaj novega, nekaj kar ni raziskal še nihče! Zato boste večji frajer kot kolegi, ki uporabijo sekundarne podatke 😉
Če potrebujete pomoč…
Oglasite se, ko boste imeli vprašanja ali dileme. Pomagamo z nasveti ali s konkretnimi rešitvami. Tudi vaši kolegi so se s podobnimi težavami obrnili na nas in zaključili študij z nasmehom.
BenVEM (Knjigožer s fotografskim spominom. Zadolžen za razlaganje terminov s področja anketnih vprašalnikov, statističnih analiz in empiričnih raziskav.)